Hoe kunnen we je helpen?

Zoek hier het onderwerp van je vraag

Veelgestelde vragen / Embloom Meet

Embloom Meet

Embloom Meet is onze beeldbelfunctionaliteit. Hieronder vind je antwoorden op de veelgestelde vragen m.b.t. Embloom Meet.

Meer informatie over het gebruik van Embloom Meet is te vinden in deze instructie voor behandelaren.

Wanneer cliënten Embloom Meet gebruiken via een computer, dan ontvangen zij een e-mail nadat de behandelaar hen heeft uitgenodigd voor een videogesprek. In deze e-mail staat een link. Wanneer zij op deze link klikken, kunnen ze meteen deelnemen aan het videogesprek met de behandelaar. Het is voor de cliënt dan niet nodig om eerst in te loggen bij Embloom.

Voor cliënten, die gebruik maken van de Jitsi Meet app op een mobiel apparaat of een tablet, hebben wij deze instructie gemaakt.

Ja, Embloom Meet kan op alle systemen geworden gebruikt. Let op: Embloom Meet werkt het beste als zowel de behandelaar als de cliënt gebruik maken van de browser Google Chrome of de Jitsi Meet app.

Nee, helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om groepsgesprekken te voeren.

Doorloop de onderstaande stappen om problemen met beeld en geluid op te lossen:

  • Controleer of je camera en microfoon zijn ingeschakeld.
  • Is het Wifi signaal goed? Zo nee, probeer het dan op een andere plek met beter signaal.
  • Sluit geopende apps die mogelijk gebruik maken van een camera of microfoon, zoals videochat of belprogramma’s.
  • Als je gebruik maakt van een externe camera, microfoon of luidspreker controleer dan of deze correct zijn verbonden met je computer.
  • Wanneer je in het verleden in je browser de toegang tot microfoon en/of camera ontzegd hebt, dan zijn deze instellingen onthouden door de browser. Controleer in de browser instellingen of deze toegang is uitgeschakeld.
  • Start de computer opnieuw op.

Via https://test.webrtc.org/ kan voor de zekerheid getest worden of het gebruikte apparaat en de verbinding geschikt zijn voor het videobellen.

Mocht dit geen resultaat bieden, adviseren wij om contact met onze helpdesk op te nemen en, indien van toepassing, een screenshot van de melding/foutmelding te sturen voor nader onderzoek.

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen als je gesprekspartners jou niet kunnen horen. Controleer eerst of je jouw microfoon niet gedempt hebt. Dit zie je in de witte balk onderaan. Als er geen streep door de microfoon staat, staat het geluid aan. Controleer daarna of je jouw browser of de app toestemming hebt gegeven voor het gebruik van je microfoon. Dit kun je checken via de instellingen van de browser. Gebruik je de browser Mozilla Firefox? Dan kan het ook door de browser komen dat je gesprekspartners je niet kunnen horen. Er is een bug die ervoor zorgt dat deelnemers in bepaalde gevallen niet te horen zijn voor de andere deelnemer(s). Daarom adviseren we Embloom Meet in Google Chrome te gebruiken. Of via de Embloom Meet app.

Wanneer je problemen hebt met je camera en/of microfoon, kan het zijn dat je de browser of de app geen toestemming hebt gegeven voor het gebruik hiervan. Als je de eerste keer gebruik maakt van Embloom Meet, krijg je de vraag of je het gebruik van de camera en microfoon toestaat.

Wanneer je dit niet toestaat, kan het problemen opleveren met de camera en/of microfoon tijdens het gesprek. Om het gebruik van de camera en microfoon toe te staan, kun je naar de instellingen van de browser of de app gaan. Hier kun je je voorkeuren wijzigen.

Ja, Embloom Meet is veilig. Het Embloom platform is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Daarnaast beschikken we over een CE-markering. Embloom Meet maakt gebruik van beveiligde servers in Europa en voldoet aan alle informatiebeveiligingseisen die gelden voor de zorg.

Ga direct naar:

  • Content
  • Functionaliteiten
  • Inloggen
  • Kosten
  • Privacy en informatiebeveiliging
Aanmelden Proefaccount Embloom