Hoe kunnen we je helpen?
Zoek hier het onderwerp van je vraag
Veelgestelde vragen / Functionaliteiten
Heb je vragen over de functionaliteiten binnen het Embloom platform? Dan vind je hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen.
Kan Embloom gekoppeld worden met andere systemen, zoals een EPD?
Ja, het is mogelijk om Embloom te koppelen aan een extern systeem, zoals een EPD, HIS of KIS. Een koppeling is niet noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de applicatie. Maar het is een gebruikersvriendelijke oplossing, waarmee het gebruik van verschillende systemen beter op elkaar afgestemd kan worden. Bekijk hier welke koppelingen reeds gerealiseerd zijn binnen Embloom.
Wat is Single Sign On (SSO)?
Met behulp van een Single Sign On (SSO) kan vanuit een extern systeem (zoals een EPD of KIS) rechtstreeks, zonder gebruikersnaam en wachtwoord, worden ingelogd op het Embloom platform. Het is dan niet meer nodig om apart in te loggen. Bij Single Sign On komt er in de EPD-dossiers een knop beschikbaar waarmee je het Embloom platform kunt openen. Je wordt dan automatisch ingelogd en er wordt voor de betreffende cliënt direct een dossier aangemaakt – of geopend als het al bestaat. In dit dossier zijn meteen de persoons- en adresgegevens van de cliënt overgenomen uit het EPD. Single Sign On zorgt dus voor extra gebruikersgemak en tijdsbesparing.
Kan ik zelf rapportages maken?
Ja, het is binnen Embloom mogelijk om voor je eigen dossiers verschillende soorten rapportages te downloaden. Zo kun je onder andere overzichten van jouw verbruik, scorestatistieken en al je dossiers (inclusief resultaten) als excel-bestand downloaden. Je komt bij de rapportagegenerator door in het hoofdmenu aan de linkerzijde op de knop ‘Rapportages’ te klikken.
Kan ik berichten versturen naar patiënten?
Je kunt berichten sturen naar jouw patiënt als je e-health hebt geactiveerd en jouw patiënt dus een eigen account heeft. De “chat” button wordt dan rechtsonder in het dossier van deze patiënt zichtbaar.
Wanneer je op deze button klikt, opent het berichtenvenster en kun je een bericht typen en versturen naar de patiënt. Wanneer je een bericht van een patiënt hebt ontvangen, krijg je hiervan melding via e-mail en binnen het platform (via het envelopje rechtsboven).
Kan ik bestanden delen met mijn patiënten?
Nee, helaas is het niet mogelijk om bestanden te delen via ons platform.
Kan ik beeldbellen met mijn patiënten?
Ja, beeldbellen via Embloom Meet is voor 1-op-1 gesprekken gratis. Voor groepsgesprekken en scherm delen heb je Embloom Meet extra nodig. Voor meer informatie over Embloom Meet kun je ook naar de veelgestelde vragen over Embloom Meet.
Beschikt het platform over een voorleeshulp?
Ja, ter ondersteuning van laaggeletterden, mensen met een leeshandicap of anderen die liever luisteren dan lezen, biedt Embloom een voorleeshulp aan. Deze functie is beschikbaar binnen alle vragenlijsten en zorgt ervoor dat tekst met één druk op de knop wordt omgezet in spraak. De vraag in beeld wordt voorgelezen, waarbij met een markering wordt aangegeven waar men zich in de tekst bevindt. Ook de antwoordmogelijkheden worden voorgelezen, inclusief visuele markering. De patiënt kan op elk moment op een antwoordmogelijkheid klikken, waarna verder wordt gegaan naar de volgende vraag.