Hoe kunnen we je helpen?
Zoek hier het onderwerp van je vraag
Veelgestelde vragen / Inloggen
Heb je een vraag die betrekking heeft op het inloggen op je Embloom account? Dan vind je hieronder de antwoorden op veelgestelde vragen.
Hoe kan ik inloggen?
Om in te loggen bij Embloom gebruik je je gebruikersnaam en wachtwoord én een verificatiecode via app of e-mail. Bekijk onderstaande filmpjes hoe je via deze manieren kunt inloggen.
Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord ben vergeten?
Wanneer je je gebruikersnaam of wachtwoord bent vergeten, klik dan onderaan het inlogscherm op Wachtwoord vergeten? Vervolgens kun je dan je e-mailadres invullen, waarmee je een account bij Embloom hebt. Je ontvangt dan een e-mail met je gebruikersnaam en een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Bekijk ook onderstaand filmpje om te zien hoe je dat doet.
Het lukt niet om in te loggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Als het niet lukt om in te loggen, kan het zijn dat je gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is. Bekijk het filmpje hieronder om te zien hoe je je gebruikersnaam en wachtwoord kunt opvragen, zodat je kunt inloggen met de juiste gegevens.
Wat is twee-staps-authenticatie?
Twee-staps-authenticatie is een manier om je Embloom account te beveiligen met een extra stap bij het inloggen. Als twee-staps-authenticatie ingesteld is, log je eerst gewoon in met je gebruikersnaam en wachtwoord en voer je vervolgens nog een verificatiecode in die je via app of e-mail ontvangt. Na het doorlopen van beide stappen kun je het platform van Embloom gebruiken.
Bekijk ook onderstaande filmpjes om te zien hoe je hoe je twee-staps-authenticatie via app of e-mail kunt instellen voor je Embloom account.
Moet ik de hele dag door steeds opnieuw inloggen met twee-staps-authenticatie?
Nee, dat hoeft niet. De verificatiecode voor twee-staps-authenticatie blijft 12 uur geldig op jouw computer, waardoor je niet de hele dag door via twee-staps-authenticatie hoeft in te loggen.
Mijn verificatiecode voor twee-staps-authenticatie is ongeldig.
De verificatiecodes, die per e-mail verstuurd worden zijn twee minuten geldig. Wanneer het wat langer duurt voordat je de e-mail met verificatiecode ontvangt, kan de code ongeldig zijn als je hem invult. Je kunt in dat geval een nieuwe code laten versturen door te klikken op “De code is ongeldig”.
In de app wordt elke 30 seconden een nieuwe code gegenereerd. Wanneer een code ongeldig is, kun je een nieuwe code uit de app proberen.
Het lukt niet meer om met de Authenticator app in te loggen.
Heb je de Authenticator app geïnstalleerd en krijg je desondanks de melding dat je nog een account moet koppelen? Dan kun je met behulp van Wachtwoord vergeten inloggen en twee-staps-authenticatie opnieuw instellen. Je kunt dit doen door de onderstaande stappen te doorlopen. Het is daarbij wel belangrijk dat je wachtwoordherstel via je SMS code hebt ingesteld voor jouw account.
Klik onderaan het inlogscherm op “Wachtwoord vergeten?”.
Vervolgens kun je dan je e-mailadres invullen, waarmee je een account bij Embloom hebt. Je ontvangt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Klik op deze link.
Je wordt nu weer naar het platform geleid. Klik op de knop “Inloggen”.
Vervolgens moet je een verificatiecode invullen, wanneer je wachtwoordherstel via SMS hebt ingesteld voor jouw account kun je nu klikken op “Ik wil de code via SMS ontvangen”. Je ontvangt dan een 6-cijferige verificatiecode via SMS die je hier kunt invullen. Klik op verifieer om vervolgens in te loggen in Embloom. Je komt dan terecht in jouw accountinstellingen.
Aan de rechterkant kun je nu de koppeling met de Authenticator app vernieuwen door op het pijltje naast ‘Telefoon’ te klikken. Je gaat dan de Authenticator app opnieuw instellen voor jouw account.
Lukt dit ook niet, omdat je geen telefoonnummer hebt ingesteld voor jouw account? Dan kun je contact met ons opnemen via info@embloom.nl. Wij zullen de koppeling met de app dan verwijderen in jouw account. Als je dan weer opnieuw inlogt, word je daarna vanzelf stap voor stap meegenomen om twee-staps-authenticatie opnieuw in te stellen.
Wij raden ook altijd aan om beide manieren van twee-staps-authenticatie (via Authenticator app en via e-mail) in te stellen. Wanneer één methode dan niet lukt, heb je altijd een extra manier om in te loggen.
Ik heb twee-staps-authenticatie per e-mail ingesteld, maar ik ontvang geen e-mail.
Wanneer je de e-mail met de verificatiecode niet in je inbox ziet verschijnen, kan deze in de ongewenste e-mail terecht zijn gekomen. Kijk daarom ook in je spam.
Hoe kan ik mijn methode van twee-staps-authenticatie aanpassen?
Als je bent ingelogd in Embloom kun je via jouw accountinstellingen de methode van twee-staps-authenticatie (2FA) aanpassen of een extra methode toevoegen. In deze handleiding leggen we stap voor stap uit hoe je de methode van twee-staps-authenticatie kunt aanpassen. Of bekijk de onderstaande video’s om te zien hoe je 2FA via app of 2FA via e-mail kunt instellen voor jouw account.
We raden je aan om beide manieren van twee-staps-authenticatie in te stellen voor jouw account. Zo heb je altijd een back-up wanneer één van beide manieren niet werkt.