Klanttevredenheidsonderzoek 2021

21-02-2022

In januari hebben wij weer ons jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Zorgverleners kunnen onze producten en diensten via een vragenlijst beoordelen en ons van waardevolle feedback voorzien. Ook cliënten kunnen ons feedback geven. Zij kunnen onze e-health items het hele jaar door evalueren door middel van een sterrenrating. Hieronder beschrijven we de belangrijkste resultaten.

Klantbeoordelingen
Het afgelopen jaar hebben 316 respondenten deelgenomen aan het klanttevredenheidsonderzoek. Over het algemeen is men erg tevreden. Als gemiddeld rapportcijfer krijgen wij een 7,9. Het is goed om te zien dat iedereen die gebruik maakt van triage-consulten hier tevreden over is. Daarnaast is men op het gebied van inhoud het meest tevreden over de vragenlijsten (85% tevreden, 12% is neutraal, 3% ontevreden). Ook onze klantvriendelijkheid wordt goed beoordeeld (81% tevreden, 18% neutraal, 1% ontevreden). Op technisch gebied is men het meest tevreden over de koppelingen met externe systemen (88% tevreden, 9% neutraal, 3% ontevreden). Gebruikers zijn iets minder tevreden over beeldbellen (55% tevreden, 28% neutraal, 17% ontevreden). Wij hebben eind 2021 Embloom Meet beschikbaar gesteld op het platform ter vervanging van KPN Zorg Messenger. Hiermee willen we dit jaar inzetten op een betere kwaliteit van videogesprekken.

Zie hieronder een grafisch overzicht met alle beoordelingen.

Naast de algemene tevredenheidsvragen hebben respondenten ook dit keer weer veel open feedback gegeven. Wij hebben alle reacties gelezen en gaan er waar mogelijk mee aan de slag. Een belangrijk aandachtsgebied in 2022 wordt het verder uitbreiden van ons aanbod voor kind en jeugd. Vorig jaar hebben we al een aantal nieuwe oefeningen voor kind en jeugd beschikbaar gesteld. Dit willen we dit jaar verder gaan uitbreiden. We kregen ook een aantal goede tips voor nieuwe content voor volwassenen. We plaatsen al deze verzoeken op onze wensenlijst. We werken met een team van content developers continu aan de uitbreiding en verbetering van het platform. Wij laten ons daarbij leiden door onze gebruikers.

Cliëntbeoordelingen
Cliënten kunnen op basis van een 5-sterrenrating aangeven hoe zij individuele e-health items beoordelen. Cliënten kunnen ook feedback achterlaten, waarmee wij het platform verder kunnen verbeteren. Vragenlijsten kunnen niet worden beoordeeld. In totaal zijn 4071 beoordelingen achtergelaten en de gemiddelde totaalscore was een 3,9. De meeste items worden goed beoordeeld, maar er zijn ook een aantal items die onze aandacht behoeven. Hier gaan wij in 2022 mee aan de slag. Gemiddeld werden de onderdelen als volgt beoordeeld:

Oefeningen 3,9 (n=1939)
Modules 3,9 (n=1272)
Psycho-educatie 4,1 (n=615)
Dagboeken 3,6 (n=245)

Hartelijk dank!
Behalve tips hebben we ook veel complimenten gekregen. We willen iedereen bedanken die de moeite heeft genomen aan het klanttevredenheidsonderzoek mee te werken. Dankzij jullie inspanning kunnen wij het platform blijven verbeteren en daar profiteren alle gebruikers van, zowel zorgverleners als cliënten.