Telescreen

De juiste zorg op de juiste plek

Veel mensen wachten te lang op psychische hulp. Een deel van de oorzaak ligt bij een mismatch tussen de hulpvraag en het zorgaanbod, waardoor mensen onterecht op een wachtlijst terecht komen. Embloom heeft een triage-tool ontwikkeld die zorgt voor de juiste zorg op de juiste plek.

Na een uitgebreide pilot bij Lionarons ggz werd onze triage begin 2021 door zorgverzekeraar VGZ benoemd tot Good Practice, een bewezen en succesvol voorbeeld van goede zorg voor de patiënt tegen lagere kosten. Ook zorgverzekeraar CZ stimuleert onze triage, die werd ontwikkeld in samenwerking met huisartsen, ggz-professionals en patiënten. Het instrument, de TeleScreen, is de afgelopen jaren meerdere keren wetenschappelijk onderzocht door de Universiteit Maastricht en Universiteit Twente. In onderstaande video wordt uitgelegd hoe de triage werkt en welke voordelen het biedt voor zorgverleners en patiënten.

Onlangs hadden we een gesprek met Wilma Noteborn en Ies Dijksman. Wilma is manager ketenzorg en verantwoordelijk voor de implementatie van onze triage binnen de voordeur van Lionarons ggz. Ies Dijksman is werkzaam als R&D manager bij Embloom. Zij promoveerde in 2018 op haar onderzoek naar de TeleScreen. Haar proefschrift is te vinden via de website van de Universiteit Maastricht. In onderstaande video vertellen Wilma en Ies meer over de pilot bij Lionarons ggz, het onderzoek en geven ze tips voor een succesvolle implementatie.

Meer informatie

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van Embloom binnen jouw organisatie, dan sturen wij je graag onze ‘patient journey’ toe. Aan de hand van een casus worden verschillende mogelijkheden van het platform op een laagdrempelige wijze belicht. Op die manier kun je heel praktisch zien op welke manieren en in welke situaties het platform ondersteuning kan bieden bij de zorgverlening. Je kunt de patient journey aanvragen via onderstaand formulier. Ook kun je een gratis proefaccount aanvragen en zelf ervaren hoe het platform werkt.

Vul hieronder jouw gegevens in en ontvang de patient journey in je mailbox.

*We gebruiken deze gegevens om jouw verzoek te verwerken. Verdere informatie verstrek je op vrijwillige basis. Lees hier onze privacyverklaring.

Wat is de vierde letter van het alfabet?